De belofte, samengevat in een pay-off, geeft aan waarvoor je bij ons terecht kunt en wat wij beloven aan onze doelgroep. De belofte hebben we losgekoppeld van het logo. Het is een op zichzelf staand communicatie item. Zo kunnen we zelf kiezen hoeveel nadruk we willen leggen op de pay-off. Dus ook in welk font, op welke plek en in welke grootte.
De pay-off is een communicatiemiddel en behoeft een introductie. Iedereen moet ermee bekend worden. Dit kan alleen als je de pay-off ook de kracht kan geven. We hebben 2 varianten ontwikkeld. Een heading variant en een corporate variant.
hoofd en sub communicatie
ter onderstreping,
als afsluiting
We kunnen de pay-off op drie manieren gebruiken: als hoofdboodschap, als subcommunicatie of als een standaard afsluiter naast het logo.
Als hoofdboodschap mag er met de pay-off gespeeld worden. Het is de heading variant en deze wordt in de Archivo Semi Expanded gezet.
Als het ter ondersteuning dient voor de hoofdboodschap staat de pay-off in de Poppins Semi bold. Dit is de corporate variant.
De pay-off krijgt op informatiemateriaal en als het geen ondersteuning biedt aan andere communicatieregels, zijn vaste plek naast het logo. Dit is de corporate variant.
De kracht van de huisstijl zijn de harde kleurcombinaties. Die kunnen we goed inzetten bij het gebruik van de pay-off. Let er wel op dat het geen bonte kleurenkermis wordt. Het gaat om de kracht van de communicatie.
Bepaal of de pay-off op moet vallen ten opzichte van de heading of dat deze juist iets meer ondergeschikt is en op de achtergrond moet blijven. Gebruik voor de pay-off de basis kleur en als achtergrond de tint kleur als de pay-off op moet vallen en andersom.