Het logo bevat een (ronddraaiende) gele boog boven de hoofdletter P. Deze gele boog suggereert het dak van de organisatie. Van oudsher staat deze boog voor het dak van een ronddraaiende carrousel.
Het logo is te gebruiken in 3 varianten. Een kleuren versie, een paarse versie en een diapositieve versie. Nummer 2 heeft de voorkeur in de meeste communicatie-uitingen. Aangezien het logo in 1 kleur is, geeft deze de minste ruis aan de boodschap.
Het logo dat alleen staat. Alleen op een witte neutrale ondergrond te gebruiken. Bij voorkeur dit logo gebruiken als er weinig communicatie elementen aanwezig zijn.
De paarse variant is het logo dat het meest gebruikt kan worden. Deze variant bevat 1 kleur paars met een transparante boog. Deze heeft de voorkeur als er meerdere communicatie elementen zijn gebruikt. Alleen te gebruiken op een getinte achtergrond.
Een logo dat sterk communiceert. Alleen op volle kleuren of visuals te gebruiken. Let op de leesbaarheid.
Deze ruimte (zone) zorgt ervoor dat het logo zijn kracht blijft behouden door het te isoleren van andere visuele elementen zoals tekst en afbeeldingen. De zone is gelijk aan 1,5 maal de x-hoogte van het logo. Deze witruimte is absoluut de minimale veilige afstand dat het nodig heeft.
Het logo moet met name aan de rechterzijde van het item geplaatst worden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals de website.
Bij voorkeur het logo aan de onderzijde positioneren. Aan de bovenzijde zal ook voorkomen. Dat ligt met name aan de communicatie en/of het middel, zoals briefpapier of roll-up banieren.
Zorg voor genoeg contrast en ruimte. Dat zijn de basisregels. Gebruik het kleuren logo niet op een kleur. Daarvoor zijn de paarse en de diapositieve variant. De paarse variant op een tint en de diapositieve variant op een volle kleur of een beeld.
Gebruik geen kleuren logo op volle kleuren of tint kleuren. Verander het logo niet van kleur. Maak de gele of transparante boog niet vol van kleur. Zorg voor genoeg contrast, plaats het paarse logo niet op de volle kleuren en het diapositieve logo niet op een tint kleur.
Profiel social media
Het profiel voor social media kanalen verdelen wij in twee soorten. Te weten een corporate profiel en een profiel voor werving. Op deze manier maken we een onderscheid in de berichtgeving.
Corporate
Werving