Logo

Positionering & formaten

Geef het logo de ruimte

Deze ruimte (zone) zorgt ervoor dat het logo zijn kracht blijft behouden door het te isoleren van andere visuele elementen zoals tekst en afbeeldingen. De zone is gelijk aan 1,5 maal de x-hoogte van het logo. Deze witruimte is absoluut de minimale veilige afstand dat het nodig heeft.

Formaten

Dit is een faketekst
Hier staat een tekst om aan te geven dat er ruimte is om een tekst neer te zetten. Hier zal een tekst komen te staan die iets verteld over de diverse groottes van jouw logo. 
Format
logo
symbol
A2
100 mm
44 mm
A3
71 mm
31 mm
A4
50 mm
22 mm
A5
41 mm
18 mm
A6
37 mm
16 mm
Positie

Het logo moet met name aan de rechterzijde van het item geplaatst worden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals de website.

Bij voorkeur het logo aan de onderzijde positioneren. Aan de bovenzijde zal ook voorkomen. Dat ligt met name aan de communicatie en/of het middel, zoals briefpapier of roll-up banieren.

Hoe mag het logo gebruikt worden

Zo mag het logo gebruikt worden

Zorg voor genoeg contrast en ruimte. Dat zijn de basisregels. Gebruik het kleuren logo niet op een kleur. Daarvoor zijn de paarse en de diapositieve variant. De paarse variant op een tint en de diapositieve variant op een volle kleur of een beeld.

Zo mag het logo NIET gebruikt worden

Gebruik geen kleuren logo op volle kleuren of tint kleuren. Verander het logo niet van kleur. Maak de gele of transparante boog niet vol van kleur. Zorg voor genoeg contrast, plaats het paarse logo niet op de volle kleuren en het diapositieve logo niet op een tint kleur.

Profiel social media

Het profiel voor social media kanalen verdelen wij in twee soorten. Te weten een corporate profiel en een profiel voor werving. Op deze manier maken we een onderscheid in de berichtgeving.